خاک برگ سبزینه



سلام دوستان عزیزم همانطور که میدانید خاک بستری است که ریشه گیاه در آن قرار میگیرد بنابراین انتخاب خاک مناسب برای گیاه یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه شود . من چون بیشتر گیاهانیکه خریداری میکنم آپارتمانی هستند خاک مناسب برای این گیاهان  است که من با توجه به وسواسی که در خرید گل ، گیاه، گلدان و خاک دارم بعد از مراجعه حضوری به چند گلخانه در نهایت کلیه خریدهایم را از گلخانه منتخب انجام میدهم که هم خرید آنلاین دارد و هم حضوری  دارد.
راستی من یک گیاه آپارتمانی برگ بیدی ابلق با برگ های بسیار زیبای آویز هم خریداری کردم که اگر مایل بودین می توانید اطلاعاتش را در صفحه لینک شده مطالعه کنید.

خاک مخصوص کاکتوس


سلام دوستان از آن جاییکه کاکتوس ها از جمله گیاهان مورد علاقه من هستند میخواستم در رابطه با نوع خاک مناسب آنها  این مطلب را بنویسم . شما صرف نظر از اینکه در چه منطقه آب و هوایی زندگی می کنید، می توانید انواع کاکتوس ها و ساکولنت ها  را آپارتمان در خود نگهداری کنید .

ترکیب خاک مناسب یکی از عوامل خیلی مهم در رشد و سلامت گیاهان به خصوص کاکتوس‌ها می‌باشد .این گیاهان در انواع خاک‌ها مانند ماسه خاک باغچه خاک‌های سنگلاخی و غیره می‌تواند زندگی کند ولی ایده آل ترین ترکیب خاک ترکیبی است که آب را نگه ندارد و سریعاً خشک شود خاک مورد نیاز کاکتوس‌ها باید دارای زهکشی مناسبی باشد تا آب به راحتی از ان خارج شود و سریعاً خشک شود و گیاه امکان تنفس پیدا کند .

 من خاک مخصوص کاکتوس که  ترکیبی از بهترین مواد مورد نیاز برای آنها است و ساکولنت هایم را که یکی از زیباترین آنها ساکولنت اشوریا است را از فروشگاه اینترنتی منتخب خریداری کردم که کیفیت بسیار بالایی دارد.

سنگ رنگی

سلام دوستان من میخوام در رابطه با سنگ مینی های رنگی  اطلاعاتی را به شما بدهم . من همیشه تصور میکردم که تنها دلیل استفاده از سنگ ریزه های رنگی افزودن زیبایی به گلدان و پوشاندن خاک گلدان است اما متوجه شدم که باعث تثبیت پایه گیاه ، جلوگیری از سبز شدن علف های هرز و جلوگیری از سبز شدن جلبگ روی خاک میشود و در هنگام آبیاری هم از بهم ریختگی و خرابی سطح خاک جلوگیری میشود.

من از این سنگ ریزه های رنگی بسیار زیبا برای گلدان پیچک سوئدی مینیاتوری استفاده کردم که زیبایی این گلدان را چند برابر کرده و میتوانید تصاویر و اطلاعات مربوطه با این گلدان و گیاه آپارتمانی پیچک سوئدی مینیاتوری را در صفحه لینک شده مطالعه و مشاهده بفرمایید.

کود مایع 20-20-20

کود کامل گیاهان آپارتمانی دارای 20% نیتروژن برای رشد سریع شاخ و برگ ها، 20% فسفر جهت ریشه زایی و 20% پتاس جهت گلدهی و درشت شدن میوه ها هست.

بنابراین اگه گیاهانتون بی حال شدن، خیلی وقته رشد ندارن یا گل نمیدن با استفاده از کود مایع 20-20-20 میتونین شادابی رو به گیاهان خودتون برگردونین...

استفاده از این کود خیلی راحته و دردسری نداره 

گیاه آپارتمانی کروتون از خاص ترین گیاهان آپارتمانیه که...